Bize Ulaşın

Eğitim Programı

Eğitim Programı

TÜRKÇE

Deva Türkçe Zümresi olarak amacımız,

Okumanın ve anlam gücünün öneminin en üst düzeyde olduğu günümüz dünyasında okuyan, okuduğunu anlayan, yorumlayan, yazılı ve sözlü iletişim becerileri yüksek, kendini iyi ifade eden, Türkçemize hakim bireyler yetiştirmektir.

    Bu bağlamda okumayı sevdirmek ve buna alıştırmak için eğlenceli ve teknolojik eğitim yöntemleriyle yarışmalar düzenliyor, öğrencilerimizle yarışmalara katılıyor,  metin türlerini inceleyerek, analiz ederek yorum ve anlama gücünü yükseltiyoruz. Sadece okumak değil dilimizin inceliklerini, anlam ve dil bilgisi yapısını en iyi şekilde öğreterek sağlam temellerle yoluna devam eden bireyler yetiştiriyoruz.

     Özel Deva Okullarında Türkçe öğretmenleri olarak bizler,  öğrencilerimizi her yönden takip edip eksiklerini tamamlıyoruz.

İNGİLİZCE

Deva Okullarında amacımız,

 İngilizceyi seven, kullanmaktan korkmayan ve kendi hayatında ona yer ayıran bireyler yetiştirmektir. Bu nedenle anaokulundan liseye kadar öğrencilerimizin konuşarak kendilerini ifade edebilmeleri önceliğimizdir. Zira biliyoruz ki bir dili öğrenmenin en büyük ve en gerçekçi nedeni onu konuşabilmektir. Bu nedenle derslerimizi öğrenci merkezli, pozitif bir atmosfere sahip ve İngilizcenin aktif bir şekilde kullanıldığı ortamlar olarak tasarlıyoruz. Bunun yanı sıra konuşma becerisi başta olmak üzere öğrencilerimizin dil gelişimlerini de yaşlarına uygun ve uluslararası dil sınavları formatından yararlanarak geliştirdiğimiz yöntemlerle düzenli olarak takip ediyoruz.

MATEMATİK

Deva Okulları Matematik Zümresi,

Öğrencilerimizin sürekli değişen dünyada karşılaşacakları her problem karşısında çözüm odaklı, analitik ve pratik düşünebilen, çağın gerektirdiği teknolojik gelişmeleri ve programları matematik dersine ve amacına entegre edebilen, günümüz matematik yarışma, program geliştirme gibi tüm bilgi ve beceri yarışmalarını takip eden, hazırlanan ve matematiği hayatının her aşamasında karşılaştığı her olayda kullanabilen, bol bol beyin jimnastiğine önem veren ve bu öğrenmiş olduğu tüm kazanımları çevresindeki topluma en doğru şekilde anlatabilen, üstün düşünme becerisine sahip bireyler yetiştirmektir. Matematik Olimpiyatları, Kanguru Matematik, Yeni Nesil İcat Çıkaran Yarışma, Uluslararası Matematik Ligi gibi yarışmalara katılmaya olanak sağlar.

FEN BİLİMLERİ

Deva Okulları Fen Bilimleri Zümresi,

Öğrencilerine temel bilgiler kazandırırken yaşamlarında karşılaşacağı sorunlara bilimsel çözümler üretmesine yardımcı olur. Günlük hayatta kullandıkları birçok ürünün amaçlarını, çalışma prensiplerini Özel Deva okullarındaki üst düzey teknolojik laboratuvarlarda deneyler yaparak, yaşayarak öğretir. Ayrıca değişen dünyada oluşabilecek her türlü problemi öngörebilen ve bu problemlerle baş edebilen, kendine güvenli öğrenciler yetiştirir.

KODLAMA

“Üretim ve İnovasyonun Işığı Robotik ve Kodlama Eğitimlerinde”

Deva Okulları Bilişim ve Eğitim Teknolojileri Birimi, geleceğin yapma, üretme, tasarlama, kodlama ve düşünme becerileri üzerine kurulduğu, dijital vatandaşlık bilgisinin global bir gereksinim olduğu günümüzde Bilişim Teknolojileri eğitimini sürekli olarak revize ederek ve öğretmenlerini de yeni nesil teknoloji ve eğitimlerle destekleyerek global eğitim müfredatını öğrencileriyle buluşturur. Okul öncesi ve ilköğretimde “algoritma ve kodlama” becerisi kazandırdığımız öğrencilerimiz, ortaöğretim ve lise seviyesinde kazandıkları bu becerileri, inovatif proje ve uygulamalar tasarlayarak “robotik ve maker” içeriğiyle zenginleştirilmiş ders ve kulüp çalışmalarında bu alandaki deneyimlerini artırırlar. TÜBİTAK, TEKNOFEST, First Lego Lig , WRO gibi yarışmalara katılım sağlayarak öğrencilerin bu alanda deneyim kazanmalarına olanak sağlanır.

SOSYAL BİLGİLER

Deva Okullarının Sosyal Bilgiler dersi ile hedeflediği ögrenci profili:

  1. yüzyılın çağdaş, Atatürk ilkeleri ve inkılâplarını benimsemiş, Türk tarihini ve kültürünü kavramış, temel demokratik değerlerle donanmış ve insan haklarına saygılı, yaşadığı çevreye duyarlı, bilgiyi deneyimlerine göre yorumlayıp sosyal ve kültürel bağlam içinde oluşturan, kullanan ve düzenleyen (eleştirel düşünen, yaratıcı, doğru karar veren), sosyal katılım becerileri gelişmiş, sosyal bilimcilerin bilimsel bilgiyi üretirken kullandıkları yöntemleri kazanmış, sosyal yaşamda etkin, üretken, haklarını ve sorumluluklarını bilen, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını yetiştirmektir.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerimizde öncelikli hedefimiz, öğrencilerimizin sağlıklı bir din ve ahlak öğretimiyle milli eğitimin temel amaçları arasında ifadesini bulan milli, ahlaki, insani ve kültürel değerleri benimsemelerini sağlamak; beden, zihin, ahlak, ruh, duygu bakımından dengeli ve sağlıklı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlayıp inanç ve kültür dünyalarına genişlik kazandırmaktır. Bu hedef doğrultusunda anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, ders sunumu vb. yöntemler kullanarak işlediğimiz derslerimizde, öğrencilerimizin din ve ahlak hakkında bireysel, toplumsal, kültürel, ahlaki ve evrensel açıdan doğru bilgiler edinmelerini ve bu yolla gelişimlerine olumlu yönde katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Din kültürü dersinin bu amaçlarının yanı sıra öğrencilere kazandırılması gereken temel değerler içerisinde ise "ölçülülük, güven, hakikat sevgisi, kardeşlik, estetik duyarlılık, hoşgörü,  saygı-sevgi" gibi temel değerlerin öğrencilere kazandırılması hedeflenmektedir.

BEDEN EĞİTİMİ

Deva Okulları Beden Eğitimi Zümresi olarak amacımız,

Sporla beraber, fiziksel, zihinsel ve sosyal becerileri gelişmiş, yaşam kalitesi artmış bireyler yetiştirmektir. Çalışmalarımızda yaş gruplarına göre, farklı spor branşlarını ve farklı fiziksel direnç ekipmanlarını kullanarak bu becerileri kazandırıyoruz.

    Temel prensibimiz, öğrencilerimiz eğlenerek öğrenmelerini sağlamak. Bu yüzden çalışmalarımızı oyunlaştırarak öğrencilerimize aktarıyoruz.

Özel Deva Okulları birimlerinde

“Eğlenceli Bilim” adı altında Fen Bilimleri dersini pekiştirmek için uygulama dersimiz işlenmektedir.

Öğrencilerimizin teorik bilgilerini deneyerek, yaşayarak, eğlenerek öğrenmesi öncelikli amacımızdır.

Deney ve gözlemler yaparak dersi çok daha eğlenceli hâle getiriyoruz. Her kademenin fen bilimleri ünitesi dikkate alınarak deneyler, etkinlikler ve projeler oluşturmaktayız.

Eğlenceli Bilim dersinde her öğrencinin yeni durumlar keşfetmesi ve güler yüzle laboratuvardan ayrılmaları hedeflenmiştir.

Öğrencilerimizin bilimin ışığından hiç ayrılmamaları, merak duygularını yitirmemeleri için eğlenceli deneylerimiz Deva Ortaokulunda devam etmektedir.

SANAT ZÜMRESİ

Müzik, beynin birden fazla alanını aktif olarak çalıştırdığı için dikkat becerilerinin pekişmesine ve gelişmesine yardımcı olur.

Müzik, çocuğun konsantrasyon yeteneğini, motor becerilerini  destekler ve okuma-yazma becerilerini arttırır. İşitsel beceri ve işitsel dikkatlerini geliştirir. Bir enstrüman çalarken aktif nota takibi, sağ-sol el koordinasyonu ve benzeri pek çok faktörün aynı anda yapılması konsantrasyonun arttırılmasını, motor-ince motor becerilerini ve okuma-yazma becerilerinin gelişmesini destekler. Matematiksel becerilerini destekler. Küçük yaşta bir çalışma disiplini, kişinin özgüvenini, liderlik özelliğini, sorumluluk bilincini ve diğer olumlu davranışları pekiştirir.

Görsel sanatlar, çocukların yaratıcılık yönlerini geliştirmek, temel sanat bilgilerini çocuğun yetenek düzeyine paralel olarak kazandırmak; çocukların çevre ile ilgili gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, düşüncelerini ifade edebilme yeteneği kazandırmak, çocukların okul ve okul sonrası yaşantılarını, olumlu etkileyecek iyi alışkanlıklar kazandırmak, iş sevgisi aşılamak ve rastladıkları zorlukları kendi iradeleriyle yenebileceklerini öğretmektir. Aletleri ve malzemeleri tanıtmak, bunlar arasındaki ilişkileri ve kullanışlarını anlatıp öğretmek, sanatın özgürlük olduğunu kavratmak ve diğer dersleriyle ilişkilendirerek çok yönlü bakış açısı kazandırmaktır.

Resim, genel anlamda bireyin iç dünyasının kâğıt üzerine aktarılmış biçimi ve zihinsel gelişim göstergesidir. Öğrenci, kendi iç dünyasını görsel sanatlar dersinde özgürce kâğıdına çizerek, boyayarak, keserek, yapıştırarak istediği malzeme ve istediği boyutta yansıtır. Bunu yaparken de aklını kullanır, düşünür, karar verir ve uygular. Bu şekilde hem öğrenir hem de kendisini ifade eder.

Yaratıcı drama, profesyonel çocuk aktörler yaratma girişiminden ziyade, tiyatro teknikleri süreci boyunca bir çocuğu kendini gerçekleştirmeye yönlendirmektir. Yaratıcı dramanın sanat formu, liderin eğitimi ve yapılandırılmış ortamı nedeniyle dramatik oyundan farklıdır. Bu faaliyetler öz disiplin,  saygı ve başkalarıyla ilişkiler kurar. Yaratıcı drama sanatı teknikte yatar ve alıştırmalar hayal gücünü, dramatik tekniği, duyusal farkındalığı ve konsantrasyonu keşfeder. Yaratıcı dramanın çocuklar üzerinde birçok katkısı bulunmaktadır. Drama güven yaratır. Drama konsantrasyona yardımcı olur. Drama, dil ve iletişim becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Drama, çocukları iş birliğine teşvik eder. Drama aritmetik becerilerini destekler.

Satranç, dikkati toplama ve odaklanmayı geliştirir. Dikkatini tek konu üzerinde yoğunlaştırmayı öğrenen kişi, akademik anlamda başarıyı daha kolay yakalamaktadır.

Derslerin daha iyi anlaşılmasına ve kavranmasına yardımcı olur. Kişiyi araştırma yapmaya yönlendirir.

Analitik düşünme ve problem çözmeyi kolaylaştırır. Konulara ve olaylara karşı şüpheci yaklaşımı benimseterek ezberci zihniyetten uzaklaşılmasını sağlar.

Hayal gücü ve yaratıcılığı destekler. Plan ve program yapabilme gerekliliğini kavratır ve uygulama yeteneğini geliştirir. Hızlı ve doğru düşünebilme yetisi kazandırır. Sorumluluk alma ve alınan sorumluluğun yerine getirilmesini sağlar.

Benlik saygısı oluşturur. Kişiyi araştıran, düşünen, yargılayan varlıklar haline getirerek yaratıcılıklarında özgür kılan bir ortam hazırlar. Karar verme yeteneğini geliştirir. Kişiye “kendine güven” duygusu aşılar ve geliştirilmesine yardım eder. Kişinin bağımsız hareket edebilmesine yardımcı olur.

Sabırlı olmayı sağlar. Kararlı olmayı destekler. Akademik başarı ve eğitime destek olur.

REHBERLİK

Özel Deva Ortaokulunda Rehberlik Servisi Politikamız:

Geleceğin genç beyinlerini kendini gerçekleştiren bireyler olarak yetiştirmeyi temele alan rehberlik servisimiz, gücünü gelişimsel rehberlik modelinden almaktadır.

Psikolojik danışma ve rehberlik; bireyin kişisel, sosyal, eğitsel ve mesleki alanlarda gelişmesi, kendini anlaması, karşılaştığı sorunlarla başa çıkabilmesi, gerçekçi kararlar alması, çevresine dengeli ve sağlıklı uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi, yaşamını daha fazla doyum alarak sürdürmesi amacıyla verilen hizmetler bütünü olarak değerlendirmektedir.

Bu bağlamda düşünüldüğünde genç ve dinamik nesiller yetiştirmede temele alınması gereken en kritik noktalardan bir tanesi de hiç şüphesiz rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin kalitesi ve yeterliliğidir.

Özel Deva Ortaokulunda rehberlik hizmetleri merkeze öğrencinin alındığı, koşulsuz kabul, gizlilik, güven ve terapötik becerilerle öğrencilerin kendilerini ifade etmesine yardımcı olan bir ortam yaratmaktadıR. Birçok açıdan sorumluluk sahibi ve kendini ifade etme becerisi kazanmış, problemlerini çözme konusunda uzmanlaşmış nesiller yetiştirmeyi kendisine amaç edinmiştir. Bu doğrultuda yapılan çalışmalarla (Grupla psikolojik danışma, seminerler, bireysel görüşmeler, psikolojik testler) öğrenci ve velilerimiz desteklenmekte ve desteklenmeye devam etmektedir.

E-Bültene Kayıt Olun

E-Bültene Abone Olmak İçin Lütfen Email Adresinizi Doğru Bir Şekilde Giriniz.